Tre bilar, varav en skåpbil, har krockat på E6 vilket har gjort att långa köer har bildats. Foto: Linus Olsson
Tre bilar, varav en skåpbil, har krockat på E6 vilket har gjort att långa köer har bildats. Foto: Linus Olsson

Tre fordon krockade på E6 – orsakade massiva köer

Publicerad

En person fick föras till sjukhus efter att tre bilar, varav en skåpbil, krockat på E6.

Olyckan gjorde att det bildades långa köer under räddningsarbetet.

– Folk är förbannade och har börjat backa på motorvägen, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson i region Väst.

En trebilskrock inträffade strax efter klockan 13 på söndagen. Olyckan ska ha skett på E6 mellan Jörlanda och Kode i södergående riktning.

Räddningstjänst, ambulans och polis larmades till olycksplatsen och enligt SOS Alarm handlar det om påkörning bakifrån. 

– Vi är på plats och troligtvis kommer ambulansen ta med sig en person, säger larm- och ledningsoperatören på SOS Alarm.

Massiva köer på E6

Det ska ha bildats långa köer på E6 i södergående riktning då det var ett omfattande räddningsarbete.

– Jag tittar på trafikkameran som sitter efter olycksplatsen och det är nästan inte en bil ute. De verkar inte ha släppt på trafiken än, säger Hans Lippens vid 14–tiden.

Enligt Lippens ska tålamodet ha trutit för vissa bilister som fastnat i köerna.

– Folk är förbannade och har börjat backa på motorvägen för att vända, säger han.

En person till sjukhus

Vid 14.15 var polis, räddningstjänst och ambulans klara på platsen och kunde därefter släppa på trafiken.

Enligt SOS ska åtta personer ha varit inblandade i olyckan.

– Men bara en person togs med av ambulansen så det gick förhållandevis bra sett till hur många som var inblandade, säger larm- och ledningsoperatören.

Relaterade ämnen
Love Hansen Siilin
Love Hansen Siilin

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag

VÄSTSVENSKAR PÅ TWITTER