Kungsmässan i Kungsbacka är Sveriges bästa citygalleria, enligt en färsk undersökning. Foto: Kungsmässan.seKungsmässan i Kungsbacka är Sveriges bästa citygalleria, enligt en färsk undersökning. Foto: Kungsmässan.se
Kungsmässan i Kungsbacka är Sveriges bästa citygalleria, enligt en färsk undersökning. Foto: Kungsmässan.se
"Vi är väldigt stolta och glada över resultatet, säger" Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan. Foto: LÄSARBILD"Vi är väldigt stolta och glada över resultatet, säger" Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan. Foto: LÄSARBILD
"Vi är väldigt stolta och glada över resultatet, säger" Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan. Foto: LÄSARBILD

Här finns Sveriges bästa citygalleria

Publicerad

Kungsmässan i Kungsbacka är Sveriges bästa citygalleria – och har dessutom nöjdast kunder inom hela Storgöteborg.

Det framgår i den färska undersökningen "Svenskarnas favoritcentrum 2017".

– Vi är väldigt stolta och glada över resultatet, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan, i ett meddelande.

Kungsmässan tog hem förstaplats i kategorin "bästa citygalleria" i fjol – och har alltså försvarat titeln även i år. Därmed slog köpcentrumet 87 andra citygallerior på fingrarna. På andra plats kom Elins Esplanad i Skövde och på tredje plats NK, Stockholm.

– Det är ett kvitto på att Kungsmässan fortsätter att vara en attraktiv plats för shopping och att vi ligger i topp i jämförelse med övriga köpcentrum, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan.

Nöjdast kunder i Storgöteborg

Utöver den prestigefyllda förstaplatsen så har även Kungsmässan de nöjdaste besökarna av alla de 24 gallerior i området Storgöteborg som ingick i undersökningen.

 

LÄR MER: Ny undersökning visar: Göteborg bäst – igen 

 

Det är undersökningsföretaget Evimetrix som ligger bakom undersökningen. Alf Brydolf-Berg är Evimetrix vd:

Vd:n: "Har lyckats väl"

– Den viktigaste faktorn för att få nöjda kunder är att köpcentrets lokaler är trivsamma. Det handlar om alltifrån ljus, färger och utformning till renlighet och trygghet. Vår undersökning visar att detta är något som Kungsmässan har lyckats mycket väl med, säger han i ett meddelande.

Undersökningen är årligen återkommande och baseras på omkring 40 000 omdömen från 7 000 konsumenter. I år ingick totalt sett 300 köpcentrum, gallerior och handelsplatser geografiskt spridda över hela Sverige. 

Relaterade ämnen
Sanna Wikström
Sanna Wikström

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag

VÄSTSVENSKAR PÅ TWITTER