Foto: Veronica Ljung Nielsen
 Foto: Veronica Ljung Nielsen

Miljonregn över bloggstjärnan

Publicerad

Blogg- och Instagramstjärnan Kenza Zouiten drar in över 400 000 kronor i månaden, rapporterar Breakit.

Breakit har sett över Kenza Zouitens bokslut och konstaterar att hon får in över 400 000 kronor i månaden.

Kenza Zouiten som startade som bloggstjärna har blivit en digital entreprenör och har bland annat H & M som delägare i sitt klädmärke Ivyrevel.

 

LÄS ÄVEN: Så går det för Kenzas startup

 

Under förra året gjorde bolaget en förlust på runt fem miljoner kronor, men samtidigt redovisar hennes privata aktiebolag Kenza Zouiten AB intäkter på 5,1 miljoner kronor.

Nytt rekord för stjärnan

Vinsten skrivs till 3,2 miljoner kronor, med personalkostnader på 1,5 miljoner kronor borträknade.

Det är nytt rekord för bloggstjärnan, konstaterar Breakit. Siffrorna rör perioden 1 mars 2015 - 29 februari 2016.

Intäkterna uppges, utöver bloggen, bland annat komma från hennes instagramkonto med 1,5 miljoner följare samt ett Youtubekonto.

Intäkterna i det egna bolaget kommer bland annat från annonsering och reklaminlägg.

Kenza Zouiten har bland annat lagt stor kraft på att promota sitt klädmärke Ivyrevel genom sina konton på sociala medier.

Det var 2013 som Kenza startade klädmärket där hon själv svarade för designen av kläderna.

I april blev det officiellt att klädjätten H & M köpt in sig i företaget med en investering på 20 miljoner kronor och att märket skulle lanseras som ett digitalt modevaruhus.

 

LÄS ÄVEN: Kenzas Ivyrevel blir digitalt modevarhus

 

Kenza Zouiten uttalade sig nyligen till Dagens industri:

– Våra kunder lever i den digitala världen. Så för oss är det avgörande att veta vad folk delar på Instagram och Snapchat, vad som pinnas på Pinterest och vad som taggas av influencers. Allt det använder vi sedan när vi skapar kollektionerna, sa hon.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Dina Pengars startsida

Mest läst i dag

Börsen i dag
Räntekartan
Vinnare och förlorare
Valutakollen