<span>Här är McDonalds nya design, som snart kommer till Sverige.</span>

Här är McDonalds nya design, som snart kommer till Sverige.

Foto: McDonalds
<span>De nya förpackningarna har fått flera kunder att gå i taket.</span>

De nya förpackningarna har fått flera kunder att gå i taket.

Foto: Eugene Hoshiko
Visa i helskärm
1/1

Ilska mot McDonald's – efter nya beskedet

McDonald's vill bli ett modernare företag – och gör om alla sina förpackningar.

Det får flera kunder att gå i taket.

"Gillar verkligen inte McDonald's nya påsar", skriver en person.

McDonald's vd Steve Easterbrook vill att hamburgerkedjan ska bli modernare. Och nu är första steget taget – han har nämligen beslutat att alla förpackningar ska göras om, skriver Business insider.

De vita takeaway-påsarna görs helvita och betydligt simplare. En tecknad bild på en hamburgare pryder den ena sidan, och på den andra sidan står det klassiska "I'm lovin it" och en liten logotyp från McDonald's går att skymta.

 

 

Nya färger

Men det är inte bara takeaway-påsen som står i skottgluggen för de nya förändringarna. Kedjans alla förpackningar görs om – och den grafiska profilen har uppdaterats helt.

Nya färger, som lila, orange och grönt gör entré på muggar och kartonger.

– Det speglar McDonald's som ett modernt, progressivt, hamburgerföretag, säger han enligt Adage.

De nya förpackningarna har börjat rullas ut i USA och ska snart finnas i hela världen. Reaktionerna från kunder är än så länge skrala, men flera är mycket upprörda över omgörningen.

"Gillar verkligen inte McDonald's nya påsar", skriver en kund.

"Skräpig design"

Flera har också gjort sig lustiga över att en av kedjans påsar avstavar McDonald's namn på ett sådant sätt att den tredje raden kan tolkas som ordet "aids".

"Skräpig design när den är som bäst", skriver en person på Twitter.

 

 

Börsen i dag
Visa mer
Vinnare och förlorare
SSAB B
+13,83 %
BETS B
-4,53 %
Valutakollen
SEK/