Isabella Löwengrip: ”Jag vill visa att allting går. Ingen annan influencer gör det i dag.” Foto: LARS PEHRSON / SVD / TT
Isabella Löwengrip: ”Jag vill visa att allting går. Ingen annan influencer gör det i dag.” Foto: LARS PEHRSON / SVD / TT

”Blondinbella” utökar internationell satsning

Publicerad

Efter skilsmässan med Odd Spångberg – nu satsar Isabella ”Blondibella” Löwengrip, 26, på utlandsmarknaden. 

Hennes blogg kommer framöver att finnas tillgänglig på arabiska och franska – och hennes skönhetsföretag får en ny, internationell styrelse. 

– Jag vill inspirera kvinnor att leva där man kan driva bolag, ha sitt drömjobb och familj också, säger Isabella Löwengrip i ett pressmeddelande. 

 

Under de senaste tio åren har entreprenören Isabella "Blondinbella" Löwengrip, 26, drivit sin blogg som i dag når 1,3 miljoner läsare, enligt hennes hemsida. 

Sedan tidigare finns bloggen på svenska, engelska och tyska. Framöver kommer den även finnas tillgänglig på franska och arabiska. 

– Min målsättning är att bli en global influencer. Jag vill inspirera kvinnor att leva där man kan driva bolag, ha sitt drömjobb och familj också. Jag vill visa att allting går. Ingen annan influencer gör det i dag", säger Isabella Löwengrip i ett pressmeddelande. 

Omsatte 35 miljoner

Hon har startat ett flertal företag samtidigt som hon drivit bloggen. Bland annat skönhetsföretaget Löwengrip Care & Color, tillsammans med Pingis Hadenius som är vd, som förra året omsatte över 35 miljoner kronor. 

– LCC expanderar Internationellt och i samband med det får jag fler lokala följare - jag vill kommunicera med dem på deras lokala språk, säger Isabella Löwengrip. 

Löwengrip Care & Color kommer nu få en internationell styrelse. Den nya operativa chefen och Sverigechefen heter Stefan Edsinger och har verkat inom Londons finansbransch.  

–  Jag ser verkligen fram emot att börja på LCC. Det är ett bolag som gjort en fantastisk resa och för mig att få vara med att utveckla bolaget till nästa nivå känns väldigt spännande, säger Stefan Edsinger i pressmeddelandet.

Tar plats i styrelsen

Den nya styrelseledamoten Jonas Palm, som är bosatt i Schweiz och har jobbat hos Procter & Gamble, det amerikanska, multinationella dagligvaruföretaget. 

–  Det ska bli väldigt spännande att ta en plats i LCC:s styrelse. Jag har följt Isabellas och Pingis sedan starten av LCC och är väldigt imponerad av det varumärke de skapat, säger Jonas Palm i pressmeddelandet. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Dina Pengars startsida

Mest läst i dag

Börsen i dag
Räntekartan
Vinnare och förlorare
Valutakollen