EXPRESSEN.SE
Det malaysiska flygbolaget försöker med alla medel försöka locka tillbaka passagerare efter det senaste årets två flygkatastrofer.

Det malaysiska flygbolaget försöker med alla medel försöka locka tillbaka passagerare efter det senaste årets två flygkatastrofer.

Foto: Olivia Harris
Visa i helskärm
1/1

Malaysia Airlines nya kampanj stoppas

LONDON

Krisdrabbade Malaysia Airlines försökte locka passagerare med en ny kampanj.

Men flygbolaget har tvingats stoppa tävlingen, som ansågs osmaklig.

Det malaysiska flygbolaget försöker med alla medel försöka locka tillbaka passagerare efter det senaste årets två flygkatastrofer. I en ny kampanj lockade de resenärer med att kunna vinna flygbiljetter – om de i gengäld beskrev vad som skulle stå på deras så kallade “bucket list”, en lista som ofta använd för att beskriva vad någon vill göra innan man dör.

Efter att kampanjen fick hård kritik tvingades de ändra förutsättningarna för tävlingen, skriver Daily Mail.

Malaysia Airlines uppgav i en kommentar enligt tidningen:

“Flygbolaget har tagit till sig och respekterar de känslor allmänheten har och vi har inte haft avsikt att väcka anstöt. Tävlingen var utformad för att inspirera och uppmuntra resenärer att drömma, planera och boka deras nästa semester med Malaysia Airlines”.

Sköts ner

298 passagerare omkom ombord på flight MH17, som sköts ner i östra Ukraina i juli i år. Ytterligare 239 personer saknas efter att bolagets flight MH370 försvann i indiska oceanen i mars. Vraket har ännu inte hittats, men tros finnas utanför Australiens västkust.

INSNÖAD

ELISABETH MONTGOMERY