EXPRESSEN.SE
<span>Det är inte alldid man får vad man betalar för på room servicen...</span>

Det är inte alldid man får vad man betalar för på room servicen...

Foto: Chris Ryan

<span>Är du säker på att lakanen är rena när du checkar in?</span>

Är du säker på att lakanen är rena när du checkar in?

Foto: Istock

<span>Om du är trevlig kanske du får ett tyst rum med fin utsikt.</span>

Om du är trevlig kanske du får ett tyst rum med fin utsikt.

Foto: Monkey Business Images

Visa i helskärm
1/1

Hotellpersonalens värsta hemligheter

Allt från äckliga städknep och tjuvlyssnande på gäster till hur de hämnas på otrevliga gäster.

Nu avslöjar hotellpersonal sina värsta hemligheter.

Du är väl trevlig mot personalen när du bor på hotell? Annars lär du nog vara det efter att ha läst det här. I appen Whisper avslöjar städare, restaurangpersonal och receptionister inom hotellbranschen sina hemligheter anonymt.

En receptionist skriver bland annat: ”Om du är trevlig kanske jag uppgraderar dig eller gör något utöver det vanliga för dig, men är du otrevlig får du det som ges eller så skinnar jag dig”. Fler jobbar på liknande sätt: ”Om jag tycker att du är schyst när du checkar in kommer jag att fixa uppgradering, drinkar eller gratis frukost åt dig. Men är du elak får du ett rum utan fönster vid hissen”. ”När jag blir irriterad på en gäst brukar jag inaktivera deras nyckelkort, bara för besväret, skriver en annan.

LÄS OCKSÅ: Prylarna vi helst stjäl från hotellrummet

Inte alltid renbäddat

När det kommer till städningen skriver användare att filtar bara tvättas en gång om året. Men värre är bekännelserna om sängkläder:

”Ibland struntar jag i att byta lakan och bäddar bara sängen och tar bort hår med en roller. Då tar det bara hälften så lång tid att städa rummet” och ”Ibland struntar jag i att byta lakan. Jag bäddar bara så att sängen ser bra ut... Jag tycker alltid synd om nästa gäst...”

LÄS OCKSÅ: 6 varningstecken – se upp när du bokar hotell

Fuskig room service

Att beställa mat till rummet är en lyx som du ofta får betala dyrt för. Nu visar det sig att du kanske inte ens får det du betalar för:

”Vi tar aldrig med oss mat eller köper egen lunch eftersom vi plockar från tallrikarna innan de skickas upp på rummen.”

Precis som inom alla branscher finns det säkert ett och annat rötägg på hotell. Och att råka ut för det här hör förhoppningsvis inte till vanligheterna. Men du kanske vill kolla sängen en extra gång innan du hoppar ner mellan lakanden nästa gång du bor på hotell.

Källa: news.com.au

 

LÄS OCKSÅ: Sveriges 14 lyxigaste hotell – extra allt

INSNÖAD

ELISABETH MONTGOMERY